divendres, 27 de juny del 2008

CONSOL "LA POETESSA DEL DESERT"


EL divendres passat a la presentació del projecte de Merzouga vaig retrobar una amiga que feia temps que no veia, La Consol em va explicar, que es dedicava a la poesia, havia viatjat sovint a Tunisia i a altres països africans i n'estava tan enamorada que es feia anomenar la poetessa del desert , avui he rebut un missatge seu, on em comunicava que provava de deixar un comentari en el blog d'AMICS DE BOULIMBOU i no se'n sortia:


"HOLA CARME HE POSAT UN COMENTARI I NO ME'L DEIXA ENVIAR , MIRA TE'L PASSO: ESPERO QUE AQUEST PROJECTE ESDEVINGUI, AMB EL PAS DEL TEMPS ,UNA REALITAT I QUE EL GRA DE SORRA SIGUI EL GRAN DESERT PRODUCTIU . ENDAVANT, ENTRE TOTS POTSER ACONSEGUIREM UN MÓN MILLOR!
(CONSOL VIDAL)

Aleshores li he demanat que m'envies algun dels seus poemes i m'expliques més coses sobre la seva trajectòria com a poetessa, aviat m'han arribat diverses fotos, poemes i un retall de premsa on ella n'és la protagonista.
M'agradaria presentar-la com una gironina, sensible, compromesa, solidària i gran amant de les dunes i altres terres africanes, és la Consol Vidal sabreu més sobre ella i la seva obra si llegiu la informació que us adjunto i us deixeu encisar pels seus poemes.

M'aixeco i contemplo
aquest horitzó
on la brasa roja del matí
desperta els sentiments
que viuen
sota la capa invisible
de la meva pell.

Anit vaig plorar
sobre la duna roja
d'aquest desert:
llàgrimes de somni
lliscaven
sobre la galta de la vida.

La mort no tenia ja sentit.

............................................
Em sé lliure dins d'aquesta
escuma silenciosa:
No cerquis el per què
d'aquesta vida
que t'ofereix refugi
per a cada paraula
i en cada gest."

CONSOL VIDAL (Girona 1953). La seva vida transcorre entre Girona i Crespià. Viu intensament la poesia des de 1997, no només com a poeta sinó com a activista de recitals i espais de lectura. Alguns dels seus poemes han estat seleccionats al Festival de poesia de Girona, a l'Alguer, a la cova del Drac de Barcelona. Ha publicat en opuscles, revistes i el seu primer llibre, en català i en àrab, s'anomena DESERT: PELL I DESIG. Manté un fort lligam amb el Centre Cívic de Santa Eugènia "Can Ninetes" on ha participat en diverses propostes a l'entorn de la poesia.